Nejnovější
- Kytice – samotvrdnoucí hmota
- Květiny – papírová mozaika
- Brouci – malování s fólií
- Větrný mlýn
- Květiny – kreslení na alobal
- Ptáček – papírová mozaika
- Květiny – vodové barvy
- Monochromatický motýl
- Květinová zahrada
- Tulipány – otisk hedvábného papíru
- Ptáčci z krepových ruliček
- Horká čokoláda s marshmallows
Známí malíři
-
Op Art
-
Op-art s barevnými kruhy
-
Vesmír – op art, symetrie
-
Barevná op art srdce
-
Op-art hraní
-
Op-art a CD
-
Op-art koule
-
Rovinné obrazce a op art
-
Op art srdce
-
Op art kreslení
-
Op art stromek
-
Op art zvířata
-
Op art strom – skupinová práce
-
Tři hadi - op art
-
Op art s pavoukem
-
Op art v komplementárních barvách
-
Op art ve stylu H. Matose
-
Op art kruhy a paprsky
-
Ruka – op art
-
Op art paprsky
-
Kreslíme op art
-
Op art
-
-
Pop Art
-
Podzim ve stylu Burtona Morrise
-
Ovoce ve stylu Romera Britta
-
Ovoce ve stylu Burtona Morrise
-
Podzimní pop art listy
-
Pop art jablko, otisk
-
Pop art jahoda
-
Pop art smajlík
-
Pop art kočka, pes …
-
Pop-art tulipány
-
Ovoce a zelenina v pop art stylu
-
Pop art sněhové vločky
-
Kuřata ve stylu Andy Warhola
-
Listy v zářivých (pop art) barvách
-
-
Známí malíři
-
Sněhulák ve stylu Pabla Picassa
-
Koláž ve stylu Reggieho Laurenta
-
Podzimní velryba
-
Strom ve stylu Chucka Close
-
Horkovzdušný balon ve stylu V. Kandinského
-
Velikonoční zajíček ve stylu R. Britta
-
Podzimní strom ve stylu V. Kandinského
-
Kukuřice ve stylu V. Kandinského
-
Srdce ve stylu Pieta Mondriana
-
Strašák ve stylu A. Andrewsové
-
Ovoce ve stylu Ch. Close
-
Jarní motivy ve stylu J. Starkové
-
Portrét ve stylu P. Mondriana
-
Krajina ve stylu F. Hundertwassera
-
Geometrické město ve stylu Paula Kleea
-
Ve stylu Gastona Chaissaca
-
Jaro ve stylu Romera Britta
-
Pavučina ve stylu Pieta Mondriana
-
Ptáček ve stylu Eliny Lorenz
-
Hrušky ve stylu Charleen Martin
-
Koláž ve stylu Hanocha Pivena
-
Zátiší s květinami - koláž
-
Zvířata ve stylu Chucka Close
-
Zátiší ve stylu P. Cézanna – otisk
-
Strom ve stylu G. Klimta
-
Art brut - Jean Dubuffet
-
Kočka ve stylu G. Klimta
-
Portrét ve stylu Chucka Close
-
Havran – koláž
-
Svět plný barev
-
Mozaikování podle M. C. Eschera
-
Portrét ve stylu Jamese Rizzi
-
Koně ve stylu Laurel Burch
-
Zvířata ve stylu Pieta Mondriana
-
Kosí bratři – Ivo Šedivý
-
Rákosníček podle Z. Smetany
-
Blízké a vzdálené kruhy ve stylu Marlene Healey
-
Otočené kruhy ve stylu S. Delaunay
-
Srdce ve stylu Burtona Morrise
-
Slon Elmer – koláž z hedvábných papírů
-
Kráva ve stylu Jeana Dubuffeta
-
Krajina ve stylu Heather Galler
-
Kruhy ve stylu S. Delaunay
-
Mrakodrapy ve stylu Paula Brenta
-
Kreslení s nůžkami ve stylu Henriho Matisse
-
Květy ve stylu Georgie O’Keefe
-
Motýli ve stylu Petera Callesena
-
Vzorované hrnečky ve stylu Heather Galler
-
Kočka z džungle ve stylu Debi Hubbs
-
Kočky ve stylu Rosiny Wachtmeister
-
Krajina podle Sandry Willard
-
Srdce ve stylu Kathy Kromer
-
Labutí jezero
-
Ve stylu Alberta Cerriteno
-
Ve stylu Gustava Klimta
-
Ve stylu Jamese Rizzi
-
Zvířata ve stylu Laurel Burch
-
Zvířátka z geometrických tvarů – Romero Britto
-
V ZOO s Yuko Lau
-
Zimní krajina ve stylu Teda Harrisona
-
Žirafa, zebra a strom – koláž ve stylu Henriho Matisse
-
Podzim – malovaný monotyp
(Námět: classpodelki.ru)
Materiál a pomůcky
sklo se zabroušenými okraji (např. police ze staré lednice), plexisklo nebo pevná fólie
paleta nebo tácek
tiskařské barvy nebo tekuté temperové barvy
štětec k nanášení barev
tenký štětec k opravě malých vad monotypu
papíry na otiskování (kreslicí karton A4, kancelářský papír do tiskárny A4)
kostka
kuchyňská houbička k navlhčení papíru
papírové utěrky
suché pastely pro korekci barevných přechodů
tuš, gelová pera nebo fixy
lepidlo podle materiálu
sušené květinové plátky, listy, traviny pro další dekoraci obrázku
igelitový ubrus nebo jiná ochrana pracovní plochy
Provedení
Krok 1 – otisk
Na papír si nakreslíme jednoduchou krajinu a vložíme pod sklo.
Na tácek vymáčkneme barvy, které budeme používat.
Na sklo namalujeme hustší barvou předkreslený obrázek.
Malovaní začínáme oblohou a postupujeme směrem k dolnímu okraji.
Pomalovaná plocha by měla přesahovat asi o 1 cm velikost papíru,
na který budeme tisknout.
Pokud používáme temperové barvy, které rychle schnou, musíme
si s malováním pospíšit.
Kreslicí karton navlhčíme a přebytečnou vodu odsajeme s papírovou utěrkou.
Navlhčený papír přiložíme na pomalovanou plochu, zakryjeme suchým papírem
a kostkou nebo rukou přejíždíme po povrchu.
Další možnost je, že barvy vymáčkneme přímo na sklo a rozetřeme štětcem.
Vzniknou nám barevné skvrny, které budeme po zaschnutí přetvářet v abstraktní
podzimní krajinu.
Pokud se nám barva na některých místech neotiskla, použijeme tenký štětec a barvu
doplníme. Otisk necháme uschnout, nejlépe do druhého dne.
Monotyp lze vytisknout jen jednou.
Pro další tisk musíme na matrici doplnit barvy.
doplněné a rozetřené barvy další otisk
Tisknout můžeme i na kancelářský papír, který také navlhčíme.
Po zaschnutí je nutné papír s otiskem vyžehlit.
Krok 2 – dotváření monotypu
Do otisku jsme dokreslili kmeny, větve a traviny.
Změnili jsme formát obrázku, dokreslili strom a rozetřeli žlutý pastel.
Na oblohu jsme přidali trochu bílého pastelu.
Odstřiženou část monotypu můžeme použít ke koláži.
Provedli jsme drobné úpravy s bílým pastelem, dokreslili traviny a stromy.
Tento monotyp je dotvořen pouze s pastely.
Může se stát, že výsledný tisk je prázdný a potřebuje oživit, přidat nové
prvky do popředí.
Použijeme sušené listy, trávy, větve cypřiše nebo okvětní lístky.
Traviny jsou přilepené s tavnou pistolí.
Zdařilé monotypy zarámujeme, malé formáty lze použít k vytvoření pohlednic
nebo přáníček.