Nejnovější
- Včelky na louce
- Květy a maskovací páska
- Vzorovaný lev z kartonu
- Sluníčko – pozitiv/negativ
- Zpívající ptáčci
- Ptáček – temperová batika
- Velikonoční zajíček ve stylu K. Haringa
- Abstraktní květina – koláž
- Tulipány z nastříhané vlny
- Slepičky, kohoutek – přání
- Tulipán - barevná pozadí
- Slepička z krepových ruliček
Fantazie
-
Abstrakce
-
Abstraktní květina – koláž
-
Pampelišky
-
Tulipány – otisk hedvábného papíru
-
Abstraktní zimní krajina
-
Slunečnice, anilinové barvy
-
Abstraktní sova
-
Kytice růží - symetrie
-
Slunéčko a barvy
-
Kytice - mramorování s mlékem
-
Abstraktní tvář
-
Abstraktní podzimní listy
-
Abstraktní listy inspirované P. Mondrianem
-
Abstraktní květina inspirovaná G. O′Keeffe
-
Nanuková dřívka a barvy
-
Abstraktní loď
-
Abstraktní strom
-
Abstraktní zátiší z hedvábného papíru
-
Abstraktní květina
-
Ptáček – kresba tuší
-
Teplé a studené barvy
-
Papírová vitráž
-
Abstraktní obrázky – kresba pastelkami
-
Abstraktní obrázky z otisků
-
Koláž z geometrických tvarů
-
Mozaika - tisk z koláže
-
Abstraktní akvarel
-
Abstraktní rostliny
-
Náhodné otisky
-
Abstraktní květiny
-
Jednoduchá abstraktní koláž
-
Barevný lev
-
Abstraktní koláž
-
Barevná kočka – komplementární barvy
-
Abstraktní kočky na křídovém papíru
-
Abstraktní kočičí hlava
-
Abstraktní zátiší
-
-
Fantazie
-
Sluníčko – pozitiv/negativ
-
Směj se na nás, sluníčko!
-
Páv z obrysu ruky
-
Robot – koláž
-
Víla ze sněhových vloček
-
Dýňový domeček pro skřítka
-
Květinové víly
-
Stromy v zimě
-
Liška s hrnkem kakaa
-
Slunce v ročních obdobích
-
Barevný šnek
-
Drak z geometrických tvarů
-
Kytice sněhových vloček
-
Žabka královna
-
Mořská panna
-
Princezna
-
Drak – frotování
-
Čarodějnice – frotáž
-
Ulice – hliníková fólie
-
Vymyšlené květiny
-
Chaloupka na kuří nožce
-
Červená karkulka
-
Šaty pro princeznu
-
Slunce a Měsíc
-
Portrét čarodějnice
-
Pohádkové městečko
-
Čínský drak
-
Co kdyby …..??
-
Co vidíš – kresba z představy
-
Mořské panny
-
Op-art koule
(Námět: Fine Lines)
Op-art (zkráceně z angl. optical art optické umění) je směr výtvarného umění, jenž se začal rozvíjet koncem 50. a počátkem 60. let 20. století.
Autoři op-artových děl využívají poznatky z geometrie, fyziognomie a optiky. Snaží se pomocí většinou černobílých geometrických obrazců, rastrů a vzájemně se překrývajících lineárních a plošných útvarů dosáhnou optické iluze pohybu, nestability.
Název op-art byl použit poprvé v roce 1964 při přípravách na výstavu The Responsive Eye (Reagující oko) v Muzeu moderního umění v New Yorku. Název je vlastně obdobou názvu jiného uměleckého směru pop-artu.
Jedním z hlavních představitelů op-artu je maďarský výtvarník Victor Vasarely. Dále např. Bridget Riley, Jesús-Rafael Soto, Youri Messen-Jaschin, Richard Anuszkiewicz, Julian Stanczak nebo Carlos Cruz-Diez.
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Op-art
Materiál a pomůcky
kreslicí karton 14 x 14 cm
kancelářský papír
tři různě velká víčka nebo šablony kruhů o průměru 6 cm, 4 cm, a 2,5 cm nebo kružítko
barevný papír 21 x 21 cm
tužka 4B, suché pastely (např. TOISON D′OR)
černý fix se štětcovým hrotem
nůžky
lepidlo
Provedení
Na kreslicím kartonu 14 x 14 cm si vyznačíme bod.
Z bodu vedeme dvojice čar, které se směrem k okrajům rozšiřují.
Čáry mohou být rovné i zvlněné.
Při vybarvování střídáme černou a bílou barvu.
Na papír si obkreslíme tři různě velké kruhy.
Stínováním dodáme kruhům objem a změníme je na koule.
Přechod světla ve stín si můžeme předvést pomocí míče a baterky.
Na míč dopadá světlo (např. zleva) a osvětluje ho nestejně:
část obrácená přímo ke světlu je osvětlena silněji než ostatní povrch.
Na povrchu jsou světlá, tmavší a velmi tmavá místa.
Různý stupeň sytosti stínu je vyvolán odrazem světla od sousedních předmětů,
od stěn a od povrchu stolu.
Nejsytější stín není na samém okraji zastíněné části, ale poněkud dál.
Tvar stínu připomíná půlměsíc.
Stínujeme boční stranou tuhy.
Světlých a tmavých odstínů dosáhneme různým tlakem na tužku
nebo různou tvrdostí tužek.
Jemně přidáme barvu.
Koule pečlivě vystřihneme a přilepíme na černobílý výkres.
Abychom dosáhli optické iluze pohybu, umístíme nejmenší kouli
v blízkosti úběžníku (bodu), největší kouli částečně mimo výkres a střední
velikost koule kdekoliv mezi nimi.
Zároveň si musíme dát pozor, abychom koule nalepili ve stejné pozici
např. nejosvětlenější částí na levou stranu.
Výkres nalepíme na barevné pozadí.