Ostatní

(Námět: Kinder Art, 4. – 6. roč.)
 

    

Materiál a pomůcky

bílá čtvrtka (kreslicí karton) A4 nebo A5 (brouci)
tužka, guma
světlý suchý pastel
ořezávátko na silné pastelky
temperové barvy
štětec
černá tuš (ředitelná vodou)
podložka pro modelování

Provedení

Tužkou si zlehka načrtneme obrázek.
Všechna místa, která chceme mít po dokončení práce černá, obtáhneme světlým suchým pastelem
(např. obrys motýla, tykadla, rozčlenění křídel). Hrot pastelu si upravujeme ořezávátkem.
Na výkres naneseme silnou vrstvu hustých temperových barev (nepoužíváme černou).
Temperové barvy nesmíme přetahovat přes křídové linky.
Po zaschnutí temperové barvy opatrně vygumujeme křídové linky a pomocné čáry tužkou.
Celý obrázek přetřeme černou tuší a necháme asi 5 minut schnout.
Výkres položíme na plastovou podložku a tuš vymyjeme pod tekoucí vlažnou vodou
(smyje se i část temperových barev). Pracujeme rychle, aby se výkres nerozmočil a nepotrhal.
Obrázek necháme uschnout.

Poznámka

Pro batiku můžeme použít také tekuté vodové barvy KOH-I-NOOR.
Popis v kategorii Fantazie - Čínský drak.

Výroba inchových obrázků vychází ze stále oblíbenější techniky scrapbooking. Využíváme při ní malých čtverečků (nejtypičtější je rozměr 2,5 x 2,5cm – tj. jeden inch, česky palec) – odtud název techniky, vyrobených z nejrůznějších materiálů a dozdobených různými drobnostmi – patentkami, knoflíčky a stužkami. Můžete tak vyrobit zajímavé obrázky, krabičky, přání, vyzdobit fotoalba a další předměty. K lepení používejte nejlépe gelová lepidla. Oboustrannými lepicími čtverečky vytvoříte 3D efekt. Při řezání obrázků dbejte na přesnost.
Zdroj a video ukázka: http://loskutak.nova.cz/clanek/hobby/inchove-obrazky.html


              
Na těchto ukázkách jsou čtverečky o rozměru 4 x 4 cm.
Jsou použity zbytky tapet, barevný a hedvábný papír, textilní aplikace, flitry, korálky ….

      
Na těchto  ukázkách jsou čtverečky o rozměru 2,5 x 2,5 cm.

(Námět: Kids Artists 1. – 6. roč.)
 

Doodle je skicování, přesněji jde o necílené kreslení, kdy se naše mysl zaobírá něčím jiným. Jsou to jednoduché kresby, které mohou mít smysl, jejich tvar a styl je však většinou nepravidelný.
Doodle dělají hlavně mladí lidé po celém světě, nejčastěji však studenti. Tato činnost se provádí nejčastěji na nudných přednáškách, když studenti začínají podřimovat a ztrácet zájem o výklad. Doodluje se nejčastěji na okraje poznámek, popřípadě na zadní strany sešitů, neurčité tvary postupně získávají smysl.
Doodling se stejně dělá i při telefonování nebo při jiné dlouhotrvající aktivitě, při které má člověk po ruce pero a papír.
Snad nejpopulárnější verzí doodlování jsou karikatury vyučujících, spolusedících, televizních hvězd, nebo komiksových postaviček, vymyšlených osob, krajin, textur, plakátů s textem a animováním, při kterém se kreslí několik obrázků za sebou v různých scénách.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Doodle

Materiál a pomůcky

bílá čtvrtka (kreslicí karton) A4
černý permanentní fix 2,5 mm
barevné fixy                                                                

Provedení

S černým permanentním fixem kreslíme jednoduché obrázky. Kresby se nesmí dotýkat.
 
Obrázky vybarvíme. Pozadí rozdělíme přímými černými čarami (fix 2,5 mm).

 

Pozadí také vyplníme s barevnými fixy. Dáváme si pozor, aby stejné barvy neležely vedle sebe.


Poznámka

V původním námětu se jedná o skupinovou práci. Učitel přilepí list papíru A1 s lepící páskou na pracovní stůl. Skupina čtyř žáků kreslí doodles s černou temperovou barvou. Po dokončení všech doodles děti spojí kresby přímými čarami. Každý student si vybere temperovou barvu a vymaluje některé tvary. Také si hlídají, aby dvě stejné barvy neležely vedle sebe. 











 



(Námět: Art Projects for Kids, 0. – 5. roč.)
 
Materiál a pomůcky

bílá čtvrtka (kreslicí karton) A4
černý papír A4
pravítko
tužka
černý tenký fix (popisovač)
nůžky
vodové a anilinové barvy
štětec, plochý štětec nebo kapátko
nádobka na vodu
kuchyňská houbička, papírová utěrka
citron pro každého žáka + kalíšek na citronovou šťávu
staré noviny
plastová podložka na modelování
lepidlo

Provedení

Čtvrtku nastříháme na čtverce 6 cm x 6 cm.
Podložku přikryjeme novinami.
Do jedné nádobky si připravíme vodu a do druhé citronovou šťávu.
Houbičkou navlhčíme čtverec a zapouštíme vodové nebo anilinové barvy.
Plochý štětec namočíme do citronové šťávy a nad obrázkem přejíždíme prstem po štětinách tak,
aby šťáva kapala na kartičku. Necháme několik minut působit a místy můžeme barvu odsát
kouskem papírové utěrky. Je dobré mít více kartiček, abychom měli z čeho vybírat.
Necháme zaschnout. Prohlédneme si skvrny na kartičkách.
Pokud nám skvrna připomíná nějakého tvora, květinu…. obtáhneme tvar s tenkým fixem.
Vybereme si dvanáct kartiček a nalepíme je na černý papír.

(Námět: Kinder Art, 0. – 5. roč.)
 
                           1                                                                 2

Materiál a pomůcky

bílá čtvrtka (kreslicí karton)  2 ks
kancelářský papír A4
anilinové barvy, vodové barvy, štětec
barevná čtvrtka (kreslicí karton) – pozadí
pravítko, tužka
nůžky nebo řezačka
lepidlo

Provedení

Na obě čtvrtky namalujeme  barevné kruhy a necháme uschnout.
Barvy pečlivě rozmícháváme s trochou vody, abychom dosáhli zářivých tónů.
Jestliže má barva po zaschnutí bledý tón, můžeme nanést ještě druhou barevnou vrstvu.

Z rubové strany čtvrtek si narýsujme pruhy ve vzdálenosti 2 centimetry, očíslujeme a nastříháme.
U obr. 1 na první čtvrtku rýsujeme pruhy svisle a na  druhou vodorovně.

Obrázek 1

Na kancelářský papír si narýsujeme mřížku 2 x 2 cm.
Pruhy proplétáme a rovnáme těsně vedle sebe ve stejném pořadí v jakém jsme je stříhali.
Konce pruhů přilepíme. Přebytečný kancelářský papír odstřihneme.
Hotové tkaní nalepíme na barevnou čtvrtku.

Obrázek 2

U tohoto obrázku jsou pruhy tkané od středu, méně či více posunuté, zastřižené na různé délky
a nalepené přímo na černé pozadí čtvercového tvaru.


Ze zbytku nabarveného papíru můžeme vyrobit např. záložku do knihy.