Nejnovější
- Pod hladinou s bublinkovou fólií
- Kytice – samotvrdnoucí hmota
- Květiny – papírová mozaika
- Brouci – malování s fólií
- Větrný mlýn
- Květiny – kreslení na alobal
- Ptáček – papírová mozaika
- Květiny – vodové barvy
- Monochromatický motýl
- Květinová zahrada
- Tulipány – otisk hedvábného papíru
- Ptáčci z krepových ruliček
Známí malíři
-
Op Art
-
Op-art s barevnými kruhy
-
Vesmír – op art, symetrie
-
Barevná op art srdce
-
Op-art hraní
-
Op-art a CD
-
Op-art koule
-
Rovinné obrazce a op art
-
Op art srdce
-
Op art kreslení
-
Op art stromek
-
Op art zvířata
-
Op art strom – skupinová práce
-
Tři hadi - op art
-
Op art s pavoukem
-
Op art v komplementárních barvách
-
Op art ve stylu H. Matose
-
Op art kruhy a paprsky
-
Ruka – op art
-
Op art paprsky
-
Kreslíme op art
-
Op art
-
-
Pop Art
-
Podzim ve stylu Burtona Morrise
-
Ovoce ve stylu Romera Britta
-
Ovoce ve stylu Burtona Morrise
-
Podzimní pop art listy
-
Pop art jablko, otisk
-
Pop art jahoda
-
Pop art smajlík
-
Pop art kočka, pes …
-
Pop-art tulipány
-
Ovoce a zelenina v pop art stylu
-
Pop art sněhové vločky
-
Kuřata ve stylu Andy Warhola
-
Listy v zářivých (pop art) barvách
-
-
Známí malíři
-
Sněhulák ve stylu Pabla Picassa
-
Koláž ve stylu Reggieho Laurenta
-
Podzimní velryba
-
Strom ve stylu Chucka Close
-
Horkovzdušný balon ve stylu V. Kandinského
-
Velikonoční zajíček ve stylu R. Britta
-
Podzimní strom ve stylu V. Kandinského
-
Kukuřice ve stylu V. Kandinského
-
Srdce ve stylu Pieta Mondriana
-
Strašák ve stylu A. Andrewsové
-
Ovoce ve stylu Ch. Close
-
Jarní motivy ve stylu J. Starkové
-
Portrét ve stylu P. Mondriana
-
Krajina ve stylu F. Hundertwassera
-
Geometrické město ve stylu Paula Kleea
-
Ve stylu Gastona Chaissaca
-
Jaro ve stylu Romera Britta
-
Pavučina ve stylu Pieta Mondriana
-
Ptáček ve stylu Eliny Lorenz
-
Hrušky ve stylu Charleen Martin
-
Koláž ve stylu Hanocha Pivena
-
Zátiší s květinami - koláž
-
Zvířata ve stylu Chucka Close
-
Zátiší ve stylu P. Cézanna – otisk
-
Strom ve stylu G. Klimta
-
Art brut - Jean Dubuffet
-
Kočka ve stylu G. Klimta
-
Portrét ve stylu Chucka Close
-
Havran – koláž
-
Svět plný barev
-
Mozaikování podle M. C. Eschera
-
Portrét ve stylu Jamese Rizzi
-
Koně ve stylu Laurel Burch
-
Zvířata ve stylu Pieta Mondriana
-
Kosí bratři – Ivo Šedivý
-
Rákosníček podle Z. Smetany
-
Blízké a vzdálené kruhy ve stylu Marlene Healey
-
Otočené kruhy ve stylu S. Delaunay
-
Srdce ve stylu Burtona Morrise
-
Slon Elmer – koláž z hedvábných papírů
-
Kráva ve stylu Jeana Dubuffeta
-
Krajina ve stylu Heather Galler
-
Kruhy ve stylu S. Delaunay
-
Mrakodrapy ve stylu Paula Brenta
-
Kreslení s nůžkami ve stylu Henriho Matisse
-
Květy ve stylu Georgie O’Keefe
-
Motýli ve stylu Petera Callesena
-
Vzorované hrnečky ve stylu Heather Galler
-
Kočka z džungle ve stylu Debi Hubbs
-
Kočky ve stylu Rosiny Wachtmeister
-
Krajina podle Sandry Willard
-
Srdce ve stylu Kathy Kromer
-
Labutí jezero
-
Ve stylu Alberta Cerriteno
-
Ve stylu Gustava Klimta
-
Ve stylu Jamese Rizzi
-
Zvířata ve stylu Laurel Burch
-
Zvířátka z geometrických tvarů – Romero Britto
-
V ZOO s Yuko Lau
-
Zimní krajina ve stylu Teda Harrisona
-
Žirafa, zebra a strom – koláž ve stylu Henriho Matisse
-
Citronáda s mátou
Materiál a pomůcky
kreslicí karton A4
tužka, guma
jemný permanentní fix (např. CENTROPEN, DOCUMENT LINER 0,1)
vodové barvy + štětec
různé tvary skleniček, citron, máta
Provedení
Děti si prohlédnou skleničku, kterou budou kreslit. Vysvětlíme jim, že horní okraj
skleničky má ve skutečnosti kruhovitý tvar, ale vidíme ho jako zploštělý kruh (elipsu).
Viděný tvar horního okraje se mění podle polohy sklenky. Zvedáme-li sklenku, kruh se zužuje. Postavíme-li sklenku níže, než je úroveň očí (v nadhledu), kruh se rozšíří.
S ohledem na velikost papíru, bude sklenka větší, než ve skutečnosti.
Vyznačíme si rozměry sklenky (výška, šířka) i dalších předmětů např. citronu.
Načrtneme si proporce jednotlivých předmětů.
Když jsme s kresbou spokojeni, obtáhneme linky s jemným permanentním fixem
a vygumujeme náčrtové linie.
Obrázek dokončíme s vodovými barvami.
Kreslení skleničky
Při kreslení oblých nádob postupujeme asi takto:
- nakreslíme si osu a vyznačíme si velikost nádoby (obr. 1)
- uvědomíme si, kde asi leží horizont
- nakreslíme horní okraj, odhadneme poměr vedlejší a hlavní osy elipsy, elipsu
nakreslíme (zpočátku si vyznačujeme obě osy elipsy, popřípadě elipse opíšeme
obdélník)
- nakreslíme dno, je-li nádoba kreslena z nadhledu, je elipsa dna oblejší (obr. 2)
- doplníme obrys nádoby (obr. 3)
1 2 3
Opatrně vygumujeme osu a pomocné čáry (obr. 4).
Vygumujeme vnitřní část dolní elipsy (obr. 5).
Dno sklenice je mnohem silnější než stěny, nakreslíme ho pomocí zakřivené čáry.
Stěny nakreslíme v blízkosti obrysů, protože jsou tenké (obr. 6).
4 5 6
Osa slouží jen jako prostředek k ověření, zda je kresba správná. Chyby opravujeme od oka.
Pokud je schopnost našeho oka v odhadu dostatečně rozvinuta, osu a pomocné čáry nekreslíme.