Nejnovější
Známí malíři
-
Op Art
-
Čáry a barvy
-
Op-art s barevnými kruhy
-
Vesmír – op art, symetrie
-
Barevná op art srdce
-
Op-art hraní
-
Op-art a CD
-
Op-art koule
-
Rovinné obrazce a op art
-
Op art srdce
-
Op art kreslení
-
Op art stromek
-
Op art zvířata
-
Op art strom – skupinová práce
-
Tři hadi - op art
-
Op art s pavoukem
-
Op art v komplementárních barvách
-
Op art ve stylu H. Matose
-
Op art kruhy a paprsky
-
Ruka – op art
-
Op art paprsky
-
Kreslíme op art
-
Op art
-
-
Pop Art
-
Valentýnská pop-artová srdce
-
Podzim ve stylu Burtona Morrise
-
Ovoce ve stylu Romera Britta
-
Ovoce ve stylu Burtona Morrise
-
Podzimní pop art listy
-
Pop art jablko, otisk
-
Pop art jahoda
-
Pop art smajlík
-
Pop art kočka, pes …
-
Pop-art tulipány
-
Ovoce a zelenina v pop art stylu
-
Pop art sněhové vločky
-
Kuřata ve stylu Andy Warhola
-
Listy v zářivých (pop art) barvách
-
-
Známí malíři
-
Roztomilá veverka
-
Sněhulák ve stylu Keitha Haringa
-
Kočka ve stylu R. Kurilla
-
Hroch ve stylu Melanie Mikecz
-
Pod hladinou s P. Mondrianem
-
Sněhulák ve stylu Pabla Picassa
-
Koláž ve stylu Reggieho Laurenta
-
Podzimní velryba
-
Strom ve stylu Chucka Close
-
Horkovzdušný balon ve stylu V. Kandinského
-
Velikonoční zajíček ve stylu R. Britta
-
Podzimní strom ve stylu V. Kandinského
-
Kukuřice ve stylu V. Kandinského
-
Srdce ve stylu Pieta Mondriana
-
Strašák ve stylu A. Andrewsové
-
Ovoce ve stylu Ch. Close
-
Jarní motivy ve stylu J. Starkové
-
Portrét ve stylu P. Mondriana
-
Krajina ve stylu F. Hundertwassera
-
Geometrické město ve stylu Paula Kleea
-
Ve stylu Gastona Chaissaca
-
Jaro ve stylu Romera Britta
-
Pavučina ve stylu Pieta Mondriana
-
Ptáček ve stylu Eliny Lorenz
-
Hrušky ve stylu Charleen Martin
-
Koláž ve stylu Hanocha Pivena
-
Zátiší s květinami - koláž
-
Zvířata ve stylu Chucka Close
-
Zátiší ve stylu P. Cézanna – otisk
-
Strom ve stylu G. Klimta
-
Art brut - Jean Dubuffet
-
Kočka ve stylu G. Klimta
-
Portrét ve stylu Chucka Close
-
Havran – koláž
-
Svět plný barev
-
Mozaikování podle M. C. Eschera
-
Portrét ve stylu Jamese Rizzi
-
Koně ve stylu Laurel Burch
-
Zvířata ve stylu Pieta Mondriana
-
Kosí bratři – Ivo Šedivý
-
Rákosníček podle Z. Smetany
-
Blízké a vzdálené kruhy ve stylu Marlene Healey
-
Otočené kruhy ve stylu S. Delaunay
-
Srdce ve stylu Burtona Morrise
-
Slon Elmer – koláž z hedvábných papírů
-
Kráva ve stylu Jeana Dubuffeta
-
Krajina ve stylu Heather Galler
-
Kruhy ve stylu S. Delaunay
-
Mrakodrapy ve stylu Paula Brenta
-
Kreslení s nůžkami ve stylu Henriho Matisse
-
Květy ve stylu Georgie O’Keefe
-
Motýli ve stylu Petera Callesena
-
Vzorované hrnečky ve stylu Heather Galler
-
Kočka z džungle ve stylu Debi Hubbs
-
Kočky ve stylu Rosiny Wachtmeister
-
Krajina podle Sandry Willard
-
Srdce ve stylu Kathy Kromer
-
Labutí jezero
-
Ve stylu Alberta Cerriteno
-
Ve stylu Gustava Klimta
-
Ve stylu Jamese Rizzi
-
Zvířata ve stylu Laurel Burch
-
Zvířátka z geometrických tvarů – Romero Britto
-
V ZOO s Yuko Lau
-
Zimní krajina ve stylu Teda Harrisona
-
Žirafa, zebra a strom – koláž ve stylu Henriho Matisse
-
Halloweenské malování
(Námět: andrea.nelson.art)
Materiál a pomůcky
hladký kreslicí karton A4
maskovací páska nebo ozdobná lepicí páska (KiK, TEDi, Pepco)
akrylové barvy nebo temperové barvy + tekuté lepidlo HERKULES
štětec, kulatý pěnový štětec
starý zubní kartáček nebo široký plochý štětec → stříkání barvy
plastová karta nebo kousek kartónu → kmen břízy
plastová modelovací podložka A3
pekařská stěrka → duchové
vysoušeč vlasů → odstranění pásky (se spotřebičem manipuluje dospělá osoba)
nůžky (nejlépe s nepřilnavým povrchem např. FISKARS)
rozprašovač s vodou → k ředění barvy
Provedení
Kreslicí karton přilepíme k modelovací podložce tak, aby páska tvořila rámeček.
Z pásky vystřihneme a nalepíme kmeny a větve.
Kmeny umístíme k pravé a levé straně papíru.
Musí se dotýkat horní i dolní hrany rámečku.
Přilepenou pásku uhladíme.
Vystřihovat stromy z pásky vyžaduje trpělivost. Páska se kroutí a lepí na nůžky.
Kdo má možnost, použije nůžky s nepřilnavým povrchem, které umožňují přesné
a čisté řezy lepivých materiálů.
Obrázek přemalujeme s černou akrylovou barvou. Místy přidáme i fialovou barvu.
Fialovou barvu přidáváme na suchou černou barvu.
Pokud nemáme akrylové barvy, rozmícháme si temperovou barvu s lepidlem
Herkules (nepřidáváme vodu).
Na paletě si naředíme bílou barvu, kterou rozprášíme na výkres.
Zubní kartáček nebo plochý štětec namočíme do barvy, pak ho podržíme nad papírem
a prstem přejíždíme po štětinách tak, aby barva skapávala na papír.
S kulatým pěnovým štětcem a žlutou barvou otiskneme měsíc.
Po zaschnutí barev odstraníme pásku stromů.
Pokud chceme mít jistotu, že si při odstraňování nepoškodíme papír, nahříváme spodní
část pásky fénem a tahem pásku odstraňujeme.
Na paletu si nalijeme černou, fialovou a trochu modré barvy.
Stěrku (kartu, špachtli) namočíme do barvy, přiložíme na levou nebo pravou stranu
kmenu a táhneme směrem vpravo nebo vlevo.
Postup opakujeme, dokud nepokryjeme celý kmen barvou.
Barvy necháme zaschnout.
Mezi břízy vymáčkneme bílou barvu do tvaru obloučku.
Pekařskou stěrku položíme nad oblouček barvy a jedním tahem rozetřeme k dolnímu
okraji papíru. Na stěrku musíme přitlačit. Stejným způsobem vytvoříme druhého ducha.
Opatrně odstraníme pásku z rámečku.
Může se stát, že barva na některých místech zatekla pod pásku.
Chyby opravíme s bílou akrylovou barvou a tenkým štětcem.
S černou barvou domalujeme duchům oči.
Poznámka
Ozdobnou lepicí pásku lze použít jako maskovací pásku.
Prodávají se i úzké (0,5 cm).
Tyto pásky lze z kreslicího kartonu snadno odstranit.
Krepová páska z výtvarných potřeb a interiérová krepová páska z drogerie
(barvy, laky) vypadají stejně.
Krepová páska (zakoupená ve výtvarných potřebách) má ve srovnání
s interiérovou krepovou páskou méně lepidla, proto ji lze snadněji odstranit.
Interiérovou pásku sundáme tak, že odlepíme růžek, spodní část nahříváme
s fénem a zároveň tahem pásku odstraňujeme.
Dekorativní páska Washi je lehce snímatelná z hladkých povrchů.
Pokud použijeme Washi pásku a křídový papír, odstranění pásky je snadné.
Z kreslicího kartonu nelze Washi pásku odstranit. I po zahřátí se povrch papíru poruší.